راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی
تعداد صفحات : ۱۴۴
فرمت : word (قابل ویرایش) + pdf
هردو فرمت قابلیت جستجو دارد.
تایپ شده و قابل چاپ
کتاب راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی
این کتاب، به پرسشهای اساسی همچون: چه بنویسیم؟، چرا بنویسیم؟ و چگونه نوشتههای خود را نشر دهیم؟ پاسخ میدهد. در انتهای این راهنما، ایدههایی برای پژوهش معرفی میشود. نوشتن، زیربنای اصلی تجربههای یادگیری دانشجویان در دانشگاه است. برای نوشتن علمی و دانشگاهی، به نظر میرسد وجود یک راهنما ضروری باشد. در این راهنما تخصصی، دانشجویان علوم تربیتی و دانشجو معلمان میتوانند با جنبههای عمومی نوشتن آشنا شوند و به شکل اختصاصی، نوشتن در رشته علوم تربیتی را یاد بگیرند.
فهرست
عنوان صفحه
پیشگفتار مولفان………………………………………………………………………………… ۷
فصل اول: چه و چرا بنویسم؟……………………………………………………………… ۱۱
۱-۱- نوشتن علمی، فراتر از یک مهارت برای آموزش…………………………………. ۱۱
۱-۲- هدف نوشتن علمی……………………………………………………………………… ۱۲
۱-۳- ویژگی نوشتههای علمی……………………………………………………………….. ۱۵
۱-۴- همگونی یا ناهمگونی در نوشتن علمی…………………………………………….. ۱۷
۱-۵- تنوع در ژانرها و انواع متون…………………………………………………………. ۲۰
۱-۶- نوشتن و علوم تربیتی………………………………………………………………….. ۲۳
۱-۷- علوم تربیتی و پژوهش………………………………………………………………… ۲۷
فصل دوم: چگونه بنویسیم؟……………………………………………………………….. ۳۳
۲-۱- فرایند نوشتن……………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۲- مرحله پیش از نوشتن یا ابداع……………………………………………………… ۳۴
۲-۳- فنون مرحله پیش از نوشتن…………………………………………………………. ۳۵
۲-۴- مطالعه انتقادی برای نوشتن انتقادی………………………………………………. ۴۰
۲-۵- مرحله متننویسی……………………………………………………………………… ۴۲
۲-۶- مرحله بازنویسی……………………………………………………………………….. ۴۳
۲-۷- انواع نوشته در علوم تربیتی……………………………………………………….. ۴۴
۲-۸- نوشتن مقاله در قلمرو علوم تربیتی………………………………………………. ۵۷
۲-۹- مدل نوشتن……………………………………………………………………………… ۵۸
۲-۱۰- گامهای فرایند نوشتن………………………………………………………………. ۵۹
۲-۱۱- شروع نوشتن…………………………………………………………………………. ۷۹
۲-۱۲- مدل خلق فضای پژوهش برای شروع………………………………………….. ۸۰
۲-۱۳- طرح کلی نوشتن متن………………………………………………………………. ۸۲
۲-۱۴- ساختار نوشته علمی………………………………………………………………… ۸۴
۲-۱۵- نقشهبرداری از یک نوشته………………………………………………………….. ۸۵
۲-۱۶- جنبههای رفتاری نوشتن علمی……………………………………………………. ۸۶
۲-۱۷- راهنمای گام به گام در نوشتن یک مقاله پژوهشی در علوم تربیتی……… ۸۹
۲-۱۸- ده اصل نوشتن علمی……………………………………………………………….. ۹۸
۲-۱۹- خلاصه کردن………………………………………………………………………….. ۱۰۱
۲-۲۰- بحث و ارائه……………………………………………………………………………. ۱۰۴
فصل سوم: چگونه نوشتهها را نشر دهیم؟…………………………………………….. ۱۰۷
۳-۱- نوشته خواننده محور…………………………………………………………………. ۱۰۷
۳-۲- آداب نوشتن در قلمرو علوم تربیتی……………………………………………….. ۱۰۸
۳-۳- قوانین پایه نوشتن…………………………………………………………………….. ۱۰۸
۳-۴- راهبردهای تمرین نوشتن اثربخش…………………………………………………. ۱۱۱
۳-۵- شواهد و اسناد در علوم تربیتی…………………………………………………….. ۱۲۱
۳-۶- دلایل پذیرش مقاله…………………………………………………………………….. ۱۲۲
۳-۷- دلایل نپذیرفتن مقاله………………………………………………………………….. ۱۲۳
۳-۸- راهنمای آموزش نوشتن: برای معلمان……………………………………………… ۱۲۵
۳-۹- هدفهای نوشتن در آموزش معلمان……………………………………………….. ۱۲۵
۳-۱۰- تسهیل فرایند نوشتن…………………………………………………………………. ۱۲۷
۳-۱۱- تمرینهای شاهد محور……………………………………………………………….. ۱۲۸
۳-۱۲- راهنمای تدریس نوشتن………………………………………………………………. ۱۲۹
۳-۱۳- انتخاب موضوع………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳-۱۴- بهترین ایدهها برای نوشتن مقالات پژوهشی……………………………………. ۱۳۳
۳-۱۵- موضوع مقالات پژوهشی در قلمرو علوم تربیتی………………………………. ۱۳۳
منابع………………………………………………………………………………………………… ۱۳۹
راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی
#کتاب_راهنمای_نگارش_علمی_در_علوم_تربیتی
کتاب راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی
پیشگفتار مولفان
در طی تاریخ زندگی اجتماعی ما، انتقال تجربه و دانش از سبک شفاهی به سمت سبک نوشتاری تغییر کرده و با ظهور فناوریهای نوین، نوشتن جایگاه ویژه ای در میان سبکهای ارتباطی یافته، به گونه ای که مجله فوربس (می، ۲۰۱۶)، کمبود این مهارت را یکی از هشت ضعف مهارتی دانش آموختگان و سومین تقاضا برای موفقیت شغلی و حرفه ای در آینده اعلام کرده است. به رغم اهمیت روزافزون نوشتن تا سال ۱۳۹۵، واحد درسی برای پرورش این مهارت مهم در دانشکده های علوم تربیتی به شکل رسمی وجود نداشت و اغلب، جزء پنهان برنامه درسی بود. به عبارت دیگر، استادان انتظار داشتند دانشجویان بتوانند بنویسند و البته، بدون اشکال هم بنویسند.
مطالب مرتبط :
پاورپوینت خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس اسکندر فتحی آذر دانشگاه تبریز
نسخه تایپ شده کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی
جزوه خلاصه روانشناسی اجتماعی کاربردی
جزوه pdf خلاصه درس روش ها و فنون مشاوره مصاحبه بالینی دکتر عبدالله شفیع آبادی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
ثبت دیدگاه
قیمت : |
30000 تومان |
تعداد فروش : | 1 فروش |
حجم فایل : |
2.37 مگابایت |
فرمت : |
pdf + word |
تاریخ انتشار : | 06 اردیبهشت 1401 |
آخرین بروز رسانی : | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ |
فایل راهنما : | هردو فرمت قابلیت جستجو دارند |
ارسال توسط: |
marmeiloo |
امتیاز : |
|
0 فروش